013-2040958 info@sensezorg.nl

Met ingang van 1 maart 2016 ben ik aangesteld als de externe vertrouwenspersoon voor Sense Zorg.  Een externe vertrouwenspersoon wil zeggen dat ik geen werknemer van SenseZorg ben. Ik ben er om cliënten te ondersteunen in vertrouwelijke zaken wanneer dit nodig is.

BewarenBewaren

Even voorstellen:

Mijn naam is Marjolein Antonissen en ik werk inmiddels ruim negen jaar als vertrouwenspersoon voor diverse organisaties. Daarvoor heb ik 18 jaar bij de thuiszorg gewerkt. Omdat ik heb gemerkt dat mijn hart ligt bij de begeleiding van mensen heb destijds een switch in mijn loopbaan gemaakt en ben ik met veel plezier gaan werken en bijscholen in de functies van bedrijfsmaatschappelijk werker, counseler en vertrouwenspersoon. In mijn vrije tijd kook (en eet) ik graag met vrienden. En als het mooi weer is zit ik graag op mijn racefiets!

Wanneer maakt iemand gebruik van de vertrouwenspersoon?

 

Meestal kun je voor zaken die je dwars zitten bij je begeleider terecht. Maar als je echt niet weet waar je binnen SenseZorg met je verhaal terecht kunt met iets wat je heel erg dwars zit dan kun je gebruik maken van de vertrouwenspersoon. Ik werk voor iedere bewoner en cliënt binnen SenseZorg, die graag iets in vertrouwen wil bespreken.

 

Voorbeelden van zaken die je met de vertrouwenspersoon kunt bespreken:
  • (seksuele) intimidatie, bedreiging, agressie

  • pesten

  • discriminatie

  • diefstal, chantage

  • onheuse bejegening

  • Problemen waarin je verzeild bent geraakt

     

Voorbeelden van zaken die niet van toepassing zijn voor het raadplegen van de vertrouwenspersoon:
  • Materiële zaken rondom huisvesting

  • Problemen met je computer of slecht werkend internet

  • Onvrede over betalingen of facturen

 

Mijn taken als vertrouwenspersoon zijn o.a.:
  • Het bieden van een luisterend oor, de melder kan haar/ zijn verhaal bij me kwijt en eventueel met mij sparren, zowel telefonisch als via een afspraak.

  • Inventariseren van wat voor de melder belangrijk is om eventueel verder te gaan in deze situatie.

  • Onderzoeken van mogelijke oplossingen en bekijken van de voor- en nadelen. Ik help de melder bij het maken van een passende keuze.

  • Begeleiding en ondersteuning van de melder bij contacten met de directie, begeleider en eventueel aangeklaagde.

  • Ondersteuning en begeleiding bij het indienen van een officiële klacht bij de klachtencommissie.

  • Mogelijke doorverwijzing naar andere hulpverlening.

    Als vertrouwenspersoon neem ik het probleem niet van je over maar help je in het vinden van de juiste weg. Daarnaast heb ik een signalerende en adviserende rol naar de organisatie toe. Alles blijft vertrouwelijk tenzij het gaat om zware strafbare feiten of zaken waarmee ik als vertrouwenspersoon in gewetensnood kan komen.

 

Contact:

Je kunt contact met mij opnemen via tel.nr. 06-29078377 of via info@marjoleinantonissen.nl

Ik neem vervolgens zo spoedig mogelijk (dezelfde dag) telefonisch contact op met je op om te horen wat de klacht is en maak desgewenst een afspraak op korte termijn voor een gesprek.